Firmaarrangementer

Robin Hood for en dag

Har I nogen sinde tænkt på hvordan det ville føles at være Robin Hood for en dag?

Det er nu muligt for alle at prøve at skyde med bue og pil under sikre rammer!

Kunder har sagt om bueskydning:

Rigtig sjovt – Ikke helt så nemt som det ser ud – Spændende – Meget bedre end bowling.

Og anledningen kan både være det lille kundemøde, det store sommerferiearrangement, eller alt derimellem.

Hvorfor bueskydning?

Det er sjovt at skyde med bue, men det er endnu sjovere når man også rammer!

Og det at ramme målet, både fysisk med pilen samt mentalt gennem koncentration og fokusering, er det der for alvor bliver arbejdet med her.

Bueskydning er til dels en koncentrationssport. Og selv om man bruger nogle kræfter bliver man ikke svedt, og behøver derfor heller ikke at bade bagefter. Men alligevel kan pulsen sagtens komme i vejret, simpelt hen p.g.a. det mentale pres man lægger på sig selv.

Alle skyder på samme tid - op til ca. 35 personer (Og endnu flere hvis I deles om pladser og buer)

Til forskel fra mange andre aktiviteter, er der buer, fingerlapper og armbeskyttere til alle, så I alle kan skyde på samme tid, og ingen derfor behøver at stå og vente.

Og buerne er naturligvis i god kvalitet, med en trækstyrke som alle kan klare (vælg mellem buer fra 16 til 22 pund), og i udgaver til såvel højre- som venstre-håndede.

Den buetype der anvendes er den såkaldte ”barbue” – det er faktisk en bue der kan bruges til OL, dog uden sigtet og stabiliseringen som er monteret på den olympiske recurvebue.

Hvordan foregår det?

Et typisk forløb starter med en fælles instruktion, på dansk eller engelsk, hvorefter deltagerne får udleveret udstyr og går i gang med at øve sig. Imens går instruktøren rundt og giver individuel instruktion, afbrudt af små pauser med mere fælles stof.

Når niveauet er blevet tilstrækkeligt godt til at det for alvor bliver sjovt, begynder vi på en eller flere konkurrencer indtil dagen er slut.

Konkurrence - alle mod alle - eller i hold

Konkurrencen kan være alle mod alle, eller i forbindelse med teambuilding kan den med stor succes gennemføres mellem små hold med 2 eller helst højst 3 deltagere pr hold, hvor de får brug for at kunne samarbejde indbyrdes.

Når først konkurrencen går i gang, bliver deltagerne for alvor testet: Holder nerverne? Holder stilen? Virker det hele stadig under det stress som konkurrencen giver?

Og som en ekstra lille krølle, er der ofte sat ekstra pres på, ved at det ikke er godt at være den/de sidste der skyder en pil i en omgang, da det kan medføre tab af pil(e).

Konkurrencerne gennemføres tit som en slags udskilningsløb, hvor deltagerne f.eks. mister deres pile efterhånden, og vinderen er så den sidste der har pile tilbage. På den måde kan alle følge med hele tiden, og vi undgår alt besværet med at føre point. Instruktøren prøver altid at få gennemført mindst 2 forskellige konkurrencer

Ved større arrangementer med mange deltagere der kommer gruppevis, kan man lave en lille pointskydning til sidst, så holdene kan sammenlignes sidst på dagen.

Og instruktøren har selvfølgelig endnu flere nye konkurrencemåder klar hvis behovet opstår.

Hvor foregår det?

I DGI-byen har jeg plads til grupper på op til 35 personer, hvor alle skyder samtidigt. Ved større hold end det, må deltagerne deles om pladser og buer. Hvis arrangementet ønskes afholdt i
DGI-Byen kan der også bestilles gennem Eventafdelingen der. Så kan bueskydningen eventuelt kombineres med andre af DGI-Byens mange aktiviteter.

Hjemme hos Jer hvis I har plads, enten ude eller inde. Så kan jeg komme ud til Jer med en komplet buebane, og plads til op til 36 personer der alle skyder samtidig.

Hvor længe varer det?

Det anbefales at I mindst afsætter en time til bueskydningen, og hvis I har tiden, så gerne op til 1½ time. Prisen er den samme.

Om Instruktøren

Instruktøren har nu 25 års erfaring med bueskydning på konkurrence- og event-plan. Er mangefoldig Sjællandsmester, tidligere landsholdsskytte og VM-deltager. Han har også uddannet klubtrænere for Dansk Bueskytte Forbund (Bueskydning Danmark hedder det nu) og er selv "Regionaltræner" på trin 3 som er den højeste uddannelse der kan fåes i forbundet. Derudover er han også uddannet og tidligere aktiv folkeskolelærer.

Info om priser og muligheder

KONTAKT: BueXperten/Bueskytteskolen - Kærgårdsvej 14 - 2650 Hvidovre - Mobil 23302270 - info@bueskytteskolen.dk